טיפול בפצעים בפה הנגרמים מזיהומים ויראליים

בעת מחלה ויראלית בחלל הפה קיים חשש להתייבשות, ולכן חשוב להקפיד שהילד צורך מספיק נוזלים. קורה לעתים שזיהום ויראלי מזוהה בטעות כאפטה, ולאבחון מדויק חשיבות לקבלת הטיפול הנכון

טיפול בפצעים בפה

לא פעם מופיעים פצעים בפה אצל ילדים וגורמים להם לחוסר נוחות ואף לכאבים עזים. רופאי שיניים מאבחנים לעתים זיהומים ויראליים כאפטות, שכן המופע שלהם דומה ומבלבל, אולם מומחה לרפואת שיניים לילדים ידע לבצע אבחון מדויק, וכך יעניק לילדיכם טיפול בפצעים בפה שמתאים למצב.

פצעים בפה נגרמים לרוב כתוצאה מווירוסים שונים, הנפוצים שבהם הם וירוס ההרפס והקוקסקי (וירוס הקוקסקי גורם למחלת הפה והגפיים ואף למחלה נוספת הנקראת herpangina).

זיהומים אלו באים לידי ביטוי בהופעת שלפוחיות זעירות, ולאחר שהן מתפוצצות הן משאירות אחריהן כיבים המוקפים בהילה אדומה. המחלה, הנמשכת בין 5 ימים לשבועיים, גורמת לכאב בחלל הפה, דבר המקשה על הילד לאכול ולשתות.

מדובר במחלה מדבקת, שלעתים מלווה בחום גבוה ובנפיחות בחניכיים, ולעתים אף לדימום מהן. הנגעים עשויים להופיע באזור הלשון ובחך, בריריות בחלל הפה ואף בלוע ובגרון, והם מלווים בנפיחות של בלוטות לימפה תת לסתיות וצוואריות.

חשוב לציין שגם במחלת אבעבועות רוח (שנגרמת מוירוס ממשפחת ההרפס) וגם במחלת הנשיקה (וירוס EBV) יש לעיתים הופעה של כיבים בריריות חלל הפה, בשקדים ובלוע הגורמים לסבל רב.

מהו הטיפול המומלץ וכיצד ניתן להקל על סבלו של הילד?

מחלות ויראליות אלו חולפת מעצמן ללא טיפול רפואי ומומלץ על צריכת נוזלים מוגברת, הורדת חום ומתן משככי כאבים. מציצת קרח עשויה גם היא להקל על הכאבים. במקרה בו מדובר בהרפס, לעתים יש לשקול מתן תרופה בשם אציקלוביר, שעשויה לקצר את משך המחלה.

ניתן למרוח טחינה גולמית להקלה בכאבים וחלב עזים מפוסטר בלבד, טיפול בפצעים בפה הדומה לזה הניתן כאשר מופיעות בפה אפטות. חשוב לדעת שחלב לא מפוסטר עלול לגרום לזיהום קשה והוא אסור לשימוש. חלב עיזים לא מפוסטר מסוכן מאוד גם במקרים בהם הוא ניתן להנחה מקומית ולא לבליעה וגם כאשר מדובר בעיזים מחוסנות.

הכאבים הנגרמים כתוצאה מהמחלה הזיהומית בפה מקשים על הילד לאכול ולשתות, ולכן קיים חשש להתייבשות. חשוב להקפיד שהילד צורך מספיק נוזלים.

מומלץ להימנע מאכילת מזונות חומציים,הגורמים לתחושת צריבה, וכן להיות מודעים לכך שמדובר במחלה מדבקת, ולהימנע ממגע של רוק.

בכל מקרה של הופעת פצעים מרובים בחלל הפה של הילד, מומלץ להיבדק באופן מיידי על ידי מומחה ברפואת שיניים לילדים לצורך אבחנה וקבלת טיפול בפצעים בפה שהוא מתאים על מנת להקל על סבלו של הילד ולמנוע סיבוכים.

שם :
טלפון: