כאב בעקבות בקיעת שיניים אצל תינוקות, מה עושים?

כל תינוק, בזמן בקיעת השיניים, יחווה כאבי שיניים בצורה כזו או אחרת. אצל תינוק אחד בקיעת השיניים תעבור בקלות יחסית בעוד שתינוק אחר יכול לעבור תהליך כואב מאוד

כאבי חניכיים אצל תינוקות בעקבות בקיעת שיניים, מה עושים?

חשוב לזכור שכל תינוק חווה את בקיעת השיניים בצורה אחרת. אצל תינוק אחד בקיעת שיניים יכולה לעבור בקלות כמעט בלי שנשים לב בעוד בתינוק אחר יכול להיות מדובר בתהליך כואב מאוד ולעיתים אף מלווה בחום. 

אם ילדכם נמנה על הקבוצה השניה אתם כבר יודעים שבקיעת השיניים יכולה להיות המקור ללילות לבנים, הרבה בכי וחוסר אונים של ההורים אל מול הכאב של ילדם הפעוט.

הרבה תינוקות מתעוררים בלילה ובוכים, כיצד נדע לאבחן שמדובר בכאב מבקיעת שיניים?

בתקופה של בקיעת שיניים אצל תינוקות החניכיים באזור הבקיעה יהיו נפוחות מאוד, אדומות ולעיתים נראה גם נפיחות מקומית בצבע כחלחל. בנוסף לכך התינוק מרייר הרבה ומכניס ידיים לפה. 

במקרה של כאבי שיניים תינוקות לא יכולים להצביע בצורה מדוייקת מה כואב להם ולכן חשוב לשים לב לסימנים שציינו.

אם ילדכם מראה סימנים אלו כנראה שהוא אכן סובל מכאבי חניכיים הקשורים לצמיחת השיניים. בנוסף לכך, תינוק שמתעורר בוכה בלילה בד"כ נרגע כשמרימים אותו או כשנותנים לו בקבוק. בזמן כאבי חניכיים תינוקות  לא יירגעו כשמרימים אותם או כשנותנים להם בקבוק.

בכל מקרה מומלץ לבצע בדיקה אצל רופא הילדים המטפל על מנת לשלול מקור אחר לכאבי שיניים תינוקות.

בקיעת שיניים אצל תינוקות


כאבי שיניים לתינוקות בלילה - אז איך להקל על כאבי שיניים אצל תינוקות?

קיימים הרבה תכשירים בצורת ג'לים להקלה על כאבי שיניים בתקופה של בקיעת שיניים אצל תינוקות שניתן לרכוש בפארמים השונים. 

ברוב המקרים מדובר בתכשירים שעוזרים בעיקר לפארמים, ואולי עוזרים גם לנו ההורים להרגיש שעשינו כמיטב יכולתנו, אולם מנסיוני אינם עוזרים הרבה לתינוקות. 

מכיוון שמדובר בתקופה בה לתינוק יש הפרשת רוק רבה, הג'ל שמרחנו נשטף מהר מאוד, נבלע וההשפעה שלו מועטה מאוד. 

מכיוון שהגל נשטף מהר אנו נוטים לשים עוד ועוד ובסופו של דבר התינוק בולע חומרים לא טבעיים ומיותרים. 

ההמלצה שלי, המבוססת על ההמלצה של האיגוד האמריקאי לרפואת שיניים לילדים, היא לתת לתינוק נשכן, ואם אפשר נשכן קפוא עוד יותר טוב. 

במידה ונראה שהתינוק סובל מאוד מומלץ לתת משכך כאבים סיסטמי כגון אקמולי או נורופן. כאבי שיניים וכאבי חניכיים אצל תינוקות מתמשכים לרוב כ 3-4 ימים ונעלמים עם בקיעת השן. 

במידה ולא מדובר בשן ראשונה, מומלץ להגיע לרופא שיניים לילדים לקבלת המלצות והנחיות להקניית הרגלים נכונים כבר מהשן הראשונה.

עוד בנושא

 

האם בקיעת שיניים גורמת גם לחום גבוה ושלשולים?

נושא זה שנוי במחלוקת. רופאי הילדים נוטים להאמין שאין כל קשר בין בקיעת שיניים אצל תינוקות לבין שלשולים וחום, אולם רופאי השיניים לילדים סוברים אחרת. ע"פ מחקרים שנעשו בתחום זה נמצא שבתקופה של צמיחת שיניים אצל תינוקות ההורים מעידים על הופעה של חום, שלשולים וחוסר שקט בקרב הילדים בשכיחות גבוהה מאוד. חשוב לציין שחום גבוה אינו אופייני לבקיעת שיניים, אלא דווקא חום בינוני, סביב 38 מעלות. בכל מקרה, במידה ויש גם חום נלווה כמובן שחשוב לבצע בדיקה אצל רופא הילדים לשלול גורם אחר לכאבים.

בקיעת שיניים ואפטות

לא מספיק שבקיעת שיניים גורמת לילדים שלנו סבל רב, מסתבר שגם ווירוס ההרפס מאוד אוהב להתיישב על שן שבוקעת. במידה ואתר בקיעת השן נראה מודלק מאוד ויש נפיחות גדולה, אודם, וכיבים דמויי אפטות מומלץ להגיע לבדיקה אצל רופא שיניים לילדים או מומחה ברפואת שיניים לפעוטות וילדים לבדיקה.

צור קשר
שם :
טלפון:
מייל:
רופא שיניים לילדים בתל אביב / מודיעין