מתי לקחת את הילד לרופא שיניים בפעם הראשונה?

רופא מומחה לילדים יוכל לדעת כבר סמוך לבקיעת השיניים אם ילדיכם נמצא בקבוצת סיכון לחלות בעתיד בעששת. בנוסף, פיתוחים רפואיים חדשניים מאפשרים טיפול מניעתי ידידותי ולא פולשני




רבים אינם יודעים מתי יש להביא את הילד לביקור הראשון אצל רופא השיניים. אי שם בשנות ה-70 וה-80 היה נהוג להביא את הילד לבדיקה ראשונה רק בגיל שלוש, אולם על פי ההמלצה העדכנית של האגודה האמריקאית לרפואת שיניים לילדים, אשר אומצה על ידי האקדמיה בישראל, ביקורו הראשון של הילד אצל רופא השיניים צריך להיות כבר לאחר בקיעת השן הראשונה, ובכל מקרה לא יאוחר מגיל שנה.

מהי התועלת בבדיקת שיניו של תינוק קטנטן שלוֹ רק שן אחת ויחידה, אתם תמהים? ובכן, רבים מהמטופלים יוכלו להעיד על כך שמדובר בבדיקה חיונית ביותר.


איתור ילדים בעלי סיכון גבוה למחלת העששת

מטרתה הראשונה של בדיקה זו היא איתור ילדים בעלי סיכון גבוה לעששת. מומחה ברפואת שיניים לפעוטות ולילדים יוכל לזהות פגמים התפתחותיים בשיניים, שפעמים רבות אינם מאובחנים על ידי רופאי שיניים שאינם בעלי התמחות בתחום. 

בהתאם לרמת הסיכון למחלת העששת נקבעת עבור הילד תכנית מניעתית ייחודית המותאמת לו אישית. אבחון מוקדם מאפשר טיפול מניעתי באמצעות מריחת משחות רפואיות המונעות את התפתחות העששת, וכך מייתרות בעתיד את קידוח השן.

במהלך השנים האחרונות משנה רפואת השיניים המסורתית את כיוונה, והופכת מאופרטיבית למניעתית. אבחון מוקדם וטיפול באמצעות משחות ותכשירים רפואיים לא פעם מונעים לחלוטין את התפתחות מחלת העששת אצל ילדים, מה שמונע עוגמת נפש רבה והוצאות כספיות לא מבוטלות.

רופא מומחה ברפואת שיניים פעוטות וילדים לא יהיה רק רופא עם עדינות ורגישות עצומה לצרכי הילד, אלא גם רופא שעבר הכשרה של 4-5 שנים, נוסף על שש שנות לימודי רפואת השיניים.

אין להקל ראש בחשיבות רמת מקצועיותו של רופא השיניים בביצוע טיפולי השיניים הנדרשים, אולם מניעת היווצרות חורים נוספים בשן זוהי מומחיות חשובה לא פחות. 

מומלץ לוודא שהאג'נדה המובילה את הרופא המומחה בו תבחרו היא זו הדוגלת ברפואה מניעתית. רופא זה יראה לנגד עיניו את בריאות השיניים העתידית של ילדיכם, ולא יתמקד רק בטיפול הרפואי הנקודתי.

רופאים אלה אף לרוב מעודכנים בכל החידושים הטכנולוגיים היעילים ביותר לצורך מניעה, וידעו להנחות אתכם כיצד ניתן לעשות את מה שנחשב כיום לבלתי אפשרי - לגדל את ילדיכם מבלי שיהיה להם חורים בשיניים.

חינוך והסברה



מטרתה השנייה, והחשובה לא פחות, של בדיקת השיניים הראשונית היא הנחיית ההורים להקניית הרגלים נכונים עבור הילד לשמירה על בריאות השן. 

כבר ידוע לכל כי שיניים בריאות אינן רק תוצר של גנטיקה, אלא בעיקר של טיפול שוטף נכון ומדויק. 

בפגישה זו עם רופא שיניים לילדים, ההורים מקבלים הסבר מקיף אודות הטיפול הטוב ביותר עבור שיני הילד, כגון מתי להתחיל לצחצח את השיניים, כיצד לעשות זאת בצורה נכונה, האם לעשות שימוש במשחת שיניים, האם המוצץ עלול להזיק לשיני הילד, איזה סוג של מוצץ מומלץ עבורו, עד איזה גיל לאפשר לילד שימוש בו, האם להאכיל את הילד בשעות הלילה, מה משמעות של ארוחת לילה על שיני התינוק, הנקה בלילה - כיצד נכון לנהוג?

במסגרת הבדיקה מקבלים ההורים הדרכה תזונתית עבור הילד, המלצות כיצד לשמור על בריאות השן של התינוק לאחר האכלה בלילה וכן הנחיות בנוגע לשמירה על היגיינה אוראלית. 

בכוחו של ידע זה, שיוצג בפניכם באופן מפורט בביקור הילד הראשון אצל רופא השיניים, ליצור נורמה משפחתית שתקנה לכל ילדיכם הרגלים נכונים מגיל ינקות, שילוו אותם לאורך כל חייהם.


צור קשר
שם :
טלפון:
מייל:
רופא שיניים לילדים בתל אביב / מודיעין